Alla inlägg den 14 juni 2009

Av Shawnee - 14 juni 2009 22:42

Andra dagen på sommarlovet, och det känns inte direkt som sommar. Det ösregnade hela dagen idag, och det krävs definitivt inte speciellt lång tid utomhus för att bli stelfrusen. På ett sätt är det fortfarande helg och inte lov, så det känns varken som sommar eller lov.


Känner att jag knappt orkar skriva blogg, för jag känner mig repetitiv som satan. Just nu känner jag mig bara allmänt nostalgisk, ganska deppad och tagen för givet. Klockan är ju 22.44, alla kan väl inte ha gått och lagt sig redan? O_O 


Jag försöker att inte tänka så mycket på hösten nu på sommaren, det kommer att bli jobbigt nog att ta itu med då. Men det är svårt att ta tankarna från det, för jag menar, vad fan ska hända? När jag tänker på det är det som att... Allt hopp bara ryker ut genom fönstret. En positiv inställning är inte allt ibland... och det stör mig när folk säger att det är det enda som fattas. Det är det inte.

Blå har flyttat från lägenheten tror jag, det känns väldigt konstigt. Det är hennes val och ingenting jag håller emot henne, men det känns weird. Jag själv måste vara ute senast sista juni, och jag undrar hur jag ska ha tid med det. Har tid hos Babro imorgon, och sedan ska jag upp till lägenheten. Kanske ska städa och lite så, så jag har det gjort iallafall. På tisdag ska jag till Violet och fira hennes födelsedag, och det kommer kännas bra att få komma hemifrån lite. Det har blivit dåligt med sådant nu på ett tag...


Helst av allt vill jag hem till pappa, få lite sol och sitta ute på verandan och dåsa i solen, med bra musik i pappas högtalare... Kanske med sällskap.

På midsommar måste jag vara hemma i Jättendal, för ingen är hemma utom jag, och Zappen behöver ju någon. Har absolut inget emot det, finns väl alltid något att göra. Får se om jag får hem några folk, iallafall, Violet är den enda jag vet som kommer. Skoj blir det hur jag än gör, iallafall.


Det känns konstigt, jag känner mig så jävla nere, och det är svårt att få något uttryck för det när kedjan av jobbiga händelser är pausad... Nu kom jag på att jag missat första minuterna av Dollhouse, så hejdå! XD

Ovido - Quiz & Flashcards