Alla inlägg den 19 augusti 2009

Av Shawnee - 19 augusti 2009 03:16

Det här är så våldsamt icke-tillfredsställande att det knappt finns ord för det.

I helgen var det ett helt år sedan vi flyttade till Hudik, blev det som jag trodde? Aish, in all honesty så minns jag inte direkt så mycket av det där längre. Haha, om jag bara hade kunnat tro det för ett år sedan... 

Så, nästa helg är det uppenbarligen ett år sedan jag flyttade till Sundsvall, känns jävligt trist att jag inte bor kvar där, om jag ska vara ärlig. Eller ja, okej, jag bor hos Tina, fortfarande, men...


Om jag minns rätt så börjar skolan den 24e, på måndag, om en vecka, och det är ju... Ja, inte tillräckligt med tid för att jag ska hinna komma på vad jag vill göra med resten av det här året, och början på nästa. Mamma och pappa säger jämt att jag inte ska oroa mig så mycket över det, för att skolan inte är allt - men hur kan det inte vara det? Det är den om är ens vardag, det är den som avgör större delen av ens framtid? 

Sure, jag har aldrig levt förut, så jag kanske inte kan uttrycka mig, men... Gosh, jag har verkligen obsessat över det här så länge att det verkligen inte finns mer att säga vid det här laget. Jag har stressat sönder mig totalt och nu kan jag knappt fundera mer.


Att sitta hemma hela dagarna utan rutin har verkligen satt sina spår... Jag känner mig så jävla borta och overklig hela tiden, så som jag brukade känna mig ibland förut. Very obra.

I helgen åkte jag, Erik och Julia hem till pappa, var första gången Erik var med sen, jag vet fan inte när. Han har varit i Luxemburg i en månad, så... Aja, jag trodde i vilket fall att det skulle bli massa skönt att få komma hem till Jättendal ett tag och bara vara, men det första som hände var såklart att Tina och mamma bråkade. Igen.


Sommarlov är det bästa som finns, men ärligt talat, jag önskar att september kunde komma nu, så jag får komma tillbaka till bup. Alla runtom mig gör en massa planer och förväntar sig att jag ska hoppa ombord, då jag inte känner någon speciell lust till någonting alls. Det är svårt att förklara, såklart, men... Jag är väldigt trött just nu ska du veta, vet knappt vad jag skriver. Uhm.


Ja, en liten uppdatering, för ovanlighetens skull - har nu skrivit 3 inlägg den här månaden. Om man jämför med Augusti förra året då jag skrev 35 inlägg så är det ju ganska patetiskt, men jag tror jag vet varför. Förra året var det jobb hit, flytt dit, du vet, det hände så mycket. Just nu händer det _ingenting_ och jag vet inte om det är bra eller dåligt.

Dikter däremot har det blivit gott om - räknade alla jag skrivit innan jag skrev det här men, säkert att jag kommer ihåg ett tal så länge. 34, 35 kanske? Sen i mars - nånting jag är lite stolt över faktiskt.


Ah well, trött som en jävla åsna nu, borde verkligen sova med. (03.30) Godnatt, folket. 

Ovido - Quiz & Flashcards