Direktlänk till inlägg 10 maj 2009

A simple line can make you laugh, or cry

Av Shawnee - 10 maj 2009 03:43

"Jag gråter inte för att jag är ledsen, Isa, det är bara den här låten..."

Nya tårar, ett nytt hus, ett nytt ställe. En gammal låt. 

Ett nytt köksbord och nya stolar, täckta av flyttkartonger. 

8 år gammal och en mamma som gråter, till en låt som hon ju hört så många gånger förut. Vad är det för skillnad nu?

Självklart kan man inte förstå. Mamma måste försörja sina barn på egen hand, i ett eget, nytt hus, på det nya stället. Men låten är den samma. 

Det är synd om henne, men vem tänker på pappa? Jag kan inte göra det, jag är 8 år gammal!


Det var meningen att du skulle vara en del av det här, vara en del av allt. Jag litade på dig, till 100%. Vill du att jag ska luta mig tillbaka och bara se på när du kör över mig?

Jag litar inte på dig längre.


Jag vill inte ta ut hunden, jag tjatar på Erik att han ska göra det. Han tycker att jag kan göra det, han har bara morgonrocken på sig fortfarande, medan jag är påklädd. Jag vet att han har rätt, men jag vill bara inte.

"Men dra åt helvete med er då, båda två!" 

11 och 13 år gamla vet ingen av oss hur vi ska reagera.

Jag slinker ner för trappen, tar med hunden och går ut. Väl utanför dörren tar det inte länge innan tårarna rinner, vad hittar man för annan lösning när man är 11?

Grannen är ute, han vinkar, jag vinkar trött tillbaka och undviker att se på honom. 

Väl hemma igen möter mamma mig hallen, hon gråter igen. Den här gången är det inte låten som gör det, nu är hon ledsen.


Jag tycker fortfarande att någon skulle ha funnits där för dig, och jag önskar att jag hade vart äldre och fattat vad som pågick. Kunnat hjälpa dig. Förlåt.

 
 
Ingen bild

Sania

10 maj 2009 13:30

Som sagt så var du för ung för att förstå och kunna ingripa, du var lika mycket "offer" som din mamma. Du ska inte tro att du gjorde fel, för det gjorde du inte. Det enda du kan göra är att se till att du finns där för henne nu.

 
Fido

Fido

12 maj 2009 23:38

Jag fanns där för dig, vi fanns för varandra och jag vill ha det så igen..

http://homicidalmaniac.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Shawnee - 19 juni 2012 13:45

2009   I ett andetag, får jag inte existera Det är smärtsammare än vanligt Det här misslyckandet är utom denna värld För stort för dina ögon utanför ditt synfält Rutan är krossad, spillrorna regnar Men det är ingenting mot ditt ...

Av Shawnee - 18 juni 2012 13:45

2007   Down, scream And another knife is soaring through the air Aim it at me, aim to kill   Put the hate through my heart Slap the anger in my face And nail the envy in my bones Handing me the fear, forcing me to hate Bringing me...

Av Shawnee - 17 juni 2012 13:45

2009-03-02   Du kommer till henne Med en order om att finnas "Kom tillbaka senare jag vilar just nu och ingenting är viktigt nog att störa denna sömn" Tänk, om du bara vetat det att det var där skon klämde Du gav henne liv, så h...

Av Shawnee - 16 juni 2012 13:45

2009-07-31   Jag har inte tid att ge dig en lång, smärtsam beskrivning om hur mörkret lägger sig över mina sinnen Det har lagt sig och har legat sedan länge   Men låt mig bara säga det här Att se på dig och känna inspiration ...

Av Shawnee - 15 juni 2012 13:51

2009   Petrified, cause I don't know what's coming. Isn't it human to be afraid of the unknown? Without your arms around my waist, without your hands in my hair, on my back, stroking my face, holding me close -- gripping my neck -- God, I can't...

Ovido - Quiz & Flashcards