Direktlänk till inlägg 23 maj 2009

But what can I do?

Av Shawnee - 23 maj 2009 22:41

Mm. Vad kan över huvud taget sägas om den här dagen? Tiden flyter förbi... Jag kan knappt minnas vad jag har gjort.

Annat än att vi kom fram till att stubo inte erbjuder ettor... Pappa säger att det minst krångliga vore om jag bodde kvar i lägenheten, medan någon annan tar Blås rum. Det minst krångliga. 

Annars kan jag flytta in hemma hos Tina, vilket betyder att de måste göra om vardagsrummet till ett rum till mig (ingen använder vardagsrummet), men mest av allt betyder det att de måste stå ut med mig varje dag. 


Vi pratade om det efter maten, och när pappa sa att att bo kvar i lägenheten vore det lättaste alternativet sa jag att det inte är så jävla lätt, och gick från bordet. Ut på altan och satte mig i solen... Och det kändes hemskt. Igen, vad jag än gör så blir det massor med jobb från honom. Han kom ut efter en kvart eller så och sa att jag annars kunde flytta till Tina... När jag sedan sa att jag inte ville vara en börda så gick han och hämtade Tina, och de skällde på mig lite. Det var nog bra, men känslan minskar inte. 


Vad händer med mig? Vem blir jag?

2 frågor för många när jag satt ute på altan med solen brännande i ansiktet. Jag minns i vintras när jag lovade mig själv att njuta av varje solstråle jag fick tillgång till. Och det är var jag gör... om någon bara kunde stanna tankarna som virvlar genom mitt huvud.

Men vad händer till hösten? Enligt mamma, pappa och Tomento ska jag börja 2an. Låter det som det kommer funka?

Givetvis gör det det, för de tror på mig, men de borde egentligen ta händerna från ögonen och inse vad det är som händer. I'm useless. Det kommer aldrig bli något av mig. För hur jag än försöker, hur jag än ändrar på mig själv och mina principer, så hamnar jag alltid på samma ställe till slut. Mina brister hamnar på papper och stryks under med en stor, neonfärgad markerpenna. 


Jag vet att det aldrig kommer gå. Och jag vill inte göra något annat heller, för den delen. Så i det stora hela känns det som att jag just nu måste kämpa för något som jag... inte vet? Och speciellt entusiastisk kan jag inte påstå att jag är. 

Vad gör jag med mina dagar? Jag väntar på hjälp, jag väntar på nästa gång jag ska få gå till Barbro... Om 2 veckor? Hur fan är det meningen att två veckor ska fungera såhär? 

Jag behöver inte höra dig prata för att veta vad du ska säga.


Väck mig om några år, för om det är såhär det är bara just nu, då hoppar jag över "just nu".

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Shawnee - 19 juni 2012 13:45

2009   I ett andetag, får jag inte existera Det är smärtsammare än vanligt Det här misslyckandet är utom denna värld För stort för dina ögon utanför ditt synfält Rutan är krossad, spillrorna regnar Men det är ingenting mot ditt ...

Av Shawnee - 18 juni 2012 13:45

2007   Down, scream And another knife is soaring through the air Aim it at me, aim to kill   Put the hate through my heart Slap the anger in my face And nail the envy in my bones Handing me the fear, forcing me to hate Bringing me...

Av Shawnee - 17 juni 2012 13:45

2009-03-02   Du kommer till henne Med en order om att finnas "Kom tillbaka senare jag vilar just nu och ingenting är viktigt nog att störa denna sömn" Tänk, om du bara vetat det att det var där skon klämde Du gav henne liv, så h...

Av Shawnee - 16 juni 2012 13:45

2009-07-31   Jag har inte tid att ge dig en lång, smärtsam beskrivning om hur mörkret lägger sig över mina sinnen Det har lagt sig och har legat sedan länge   Men låt mig bara säga det här Att se på dig och känna inspiration ...

Av Shawnee - 15 juni 2012 13:51

2009   Petrified, cause I don't know what's coming. Isn't it human to be afraid of the unknown? Without your arms around my waist, without your hands in my hair, on my back, stroking my face, holding me close -- gripping my neck -- God, I can't...

Ovido - Quiz & Flashcards