Alla inlägg den 18 augusti 2008

Av Shawnee - 18 augusti 2008 21:09

Nu har vi flyttat in i lägenheten, satt upp datorerna (ofc) och vi har internet, äntligen.

De senaste dagarna har vart så EXTREMT jävla jobbiga och nu känner jag mig som en urkramad trasa..

I Fredags gjorde vi inte så mycket, förmodligen för lite, jag och Erik satt och spelade massa gamla spel som vi inte spelat på 58325734 år - typ Liero, Worms osv.

Kunde inte sova den natten förrän 7 (!) på morronen, här är en sak jag skrev på mobilen då;


"Det här är ju sjukt irriterande. Jag älskar att sova! Jag är en sovoman! Det är första gången på ganska länge som jag bara inte kan sova. Jag har så mycket i huvudet och nu är jag hungrig med, så jag kan likagärna ge upp. Klockan är 06:54 och jag tänker på saker som hur mycket man för två kostar i månaden, att handla tandkräm på ica och att köpa galgar på ikea. (Köper man galgar på ikea..? Det är väl klart, det finns ju fan allting på ikea, var inte dum)

Måste skaffa startpaket där med, just det just  det, vi måste komma på ett system för tvättningen också!

Det här kommer gå bra, det kommer det, men jag känner mig som att jag måste få det här gjort innan jag stressar ihjäl mig! Jag vet inte om jag vill att pappa ska följa med mig på första skoldagen, det känns som att jag borde försöka gå dit själv och få en bild av saken. Behöver tänka själv och då kan jag inte ha någon brevid mig som ska tänka åt mig.. Några dagar efteråt ska vi ut och göra nåt i lögdö däremot, det behöver jag absolut ingen bild av, då behöver jag pappa ._. 

En dag i taget, en dag i taget... Försök sova nu istället för att tänka på kreditkortskoder och handdukar. Det är nästa helgs affärer! Klockan är 07:01, en dag i taget... sov gott." 


ooooch 10 minuter senare:


"Gah jag kan inte sluta tänka, jag kan inte sova!

Jag kanske borde ta med stereon till lägenheten istället för till hudik, jag lär ju lyssna på mer musik där än varannan helg i hudik... Varannan helg?! Är du knäpp?? Hur fan ska få det här gå till?

Men ta och lugna ner dig, det här är precis den nystarten du behöver.

- Nystart?? Jag?! Skojar du? D:

Gah jagvill så gärna flytta hemifrån... Varje helg ska jag ju iallafall vara hemma. Det ordnar sig... Det är ju inte speciellt långt vi ska flytta, eller hur?

Gah, jag skulle göra vad som helst för papper och penna eller någon att prata med just nu.."


Aningen förvirrad vid den tiden på dygnet som ni ser :< Anywho, på lördagen rensade vi ut källaren, massa av våra gamla barnsaker låg där nere osv. Gick förvånansvärt fort. Somnade relativt ovaggad den kvällen kan jag säga!

På söndagen vaknade jag lite för sent, och vi började på en gång med att röja. Vi skruvade isär sängarna, tog ner porslin osv, allt det lilla sista. Vid 12 gick både jag och erik och la oss, Erik på en madrass i sitt rum och jag på soffan. Hade lite problem att sova men vid 1 somnade jag till en sväng, tills mamma gick ner och la sig vid 2 nånting,då vaknade jag igen och kunde inte somna om. Vad fan, överdriven stress blandat med überfullmåne = inte bra.

Aaanywho, vid 4-5 nån gång somnade jag, och vid halv 7 kom erik och mamma upp och vi gjorde det allra, allra sista innan flyttfirman (2 gubbar) kom vid halv 8. Så gick allting så extremt fort, när de kom och tog köksbänken och sofforna började jag må extremt illa och fick otroligt ont i magen - satte mig i den enda fotöljen som inte skulle med och satt där till typ... ja, vad kan den har varit? 11-12? Jag minns inte så bra. Iallafall när de hade tömt ungefär hela huset så åkte jag och mamma och erik in till lägenheten, låste upp, tog med sakerna som var i bilen upp in hit. Sen kom flyttnissarna och då somnade jag ett tag, vaknade, sov ett till tag. 

Vi har satt upp möbler (datorer) i mitt och eriks rum, mammas säng är uppe med, men resten är bara KAAAAAAAAAAAOS. Lådor, kassar, sopsäckar överallt >< Och Zappen är knäpp, han blev helt knäckt av allt det här.



Det är lite konstigt men jag känner mig redan ganska hemma här. Mamma ska tillbaka till huset nån gång under veckan och städa, lämna tillbaka nycklarna, and then it's all in the past. Vad säger man? Jag har ingen aning... Jag är så sjukt trött, och imorrn ska vi packa upp, jag ska klippa mig, möblera osv. 

Onsdag - jag och massa andra ska till backens och våldgästa, sedan ska jag hem till pappa och börja packa IGEN, saker tills vi ska flytta till sundsvall.

Torsdag - packa, packa, packa - om jag hinner ska jag vara med älsk, saknar henne som en gås x_x

Fredag - flytta till Sundsvall, så gott det går.

Lördag - fortsatt flyttning.

Söndag - Är vi förhoppningsvis hyfsat klar med flyttningen och kan ha färgparty, dvs färga våra hår, och jag HOPPASHOPPASHOPPAS att älskling kan följa med då... <3

Måndag - första skoldagen. Fick reda på att Tove Egelrudh och Olof Berggren ska gå i min klass - inte för att jag nånsin har pratat med någon av dem, men jag vet iallafall vilka de är. Vad det nu skulle vara för tröst...? Eum, jag vet inte ens vad de tycker om mig så. Men det spelar ingen roll, för jag ska lämna allting bakom mig och bli den jag vill vara. Jag ska inte bry mig mer, har jag bestämt. GOOD LUCK SHAWNEE!

Nej, men allvarligt. Jag har en konstig känsla om allt det här. Är det ett litet sting av längtan jag känner? Liiite, liiiiite? Eller är det hunger? <.<'

I dunno, jag kommer iallafall bli massa glad när allt det här är över. Kommer bli så skönt när allting har förändrats och jag inte står i mitten av förändringen, dagarna är lika långa som om de skulle ha varit tre på rad och USCH vad trött jag är ><



Idag är det min och älsks 1månadsdag<33 Vi har gått över enmånadsgränsen! Vad duktiga vi är x3 Jag älskar dig sjukt mycket ska du veta, du är en av anledningarna till att jag över huvud taget ser någon mening med att kliva upp på morgonen.<3

Förhoppningsvis kan jag spela någon dag med Violet & Blue - saknar mina bandmates onödigt jävla mycket, fuck.

Oh hjälp vad mycket jag har skrivit nu, förmodar att det beror på att jag varit så isolerad! XD Anywho, goodnatt. ;>  

Ovido - Quiz & Flashcards