Direktlänk till inlägg 29 augusti 2008

I'm back baby

Av Shawnee - 29 augusti 2008 20:34

Nu är jag hos mamma, såsåså, jag har ÄNTLIGEN internet igen. Kommer säkert bli typ världshistoriens längsta inlägg eftersom jag inte kunnat skriva på typ en vecka men here goes;


Söndag:

Sista dagen i frihet! Åkte upp till lägenheten otroligt tidigt på morgonen, och jag minns inte nånting av den dagen förutom att Violet och Emelie kom förbi på kvällen... Vi gick ut någon gång vid 9 tror jag?, hittade en lekplats och var allmänt flummiga. Efter någon/några timmar så la vi oss på asfalten och stirrade på himlen - mumma 


Måndag:

Första skoldagen. Peppad? Som en smörkniv. Och en slö sådan. Åkte med pappa (som för övrigt var med mig hela dagen) till skolan, och jag DOG flera gånger av... över...nervositet?

Anywho, vi var inte i skolan speciellt länge den dagen, var bara en massa jfieöahgeinformation och jag minns knappt nånting... Börjar redan förtränga. 8) Iallafall så hittade jag Tove som jag umgicks med större delen av tiden, hon bor också i en lägenhet i Nacksta. Så,


Tisdag:

jag och Tove åkte tillsammans till Navet tidigast nånsin på morgonen - väl där insåg vi att vi inte hade någon aning om vart vi skulle ta vägen härnäst. Som tur var så hittade vi Micke som går i våran klass, så vi följde efter honom på en buss och iväg mellan en massa hus, och till sist hittade vi iallafall till Skvadern.

Den dagen var också bara en JFIEHGEÖmassa information, så jävla segt - vart iallafall chockad på första timmen då Joche kom fram och sa att han hade ritat av mig ._. Han är onaturligt bra på det... I vilket fall så var det en av mitt livs tråkigaste dagar, vart aningen bättre mot eftermiddagen då vi fick totalt knäppa lärare som berättade om datorer och städning 8) 

Efter skolan kom älsk till mig, eller snarare hon kom till mig innan jag kom hem, förlåt för det. XD Vi gjorde knappt något alls, vi låg på golvet och pratade tills Violet ringde och frågade om vi ville följa med till ica, vilket vi ville^^ Så, efter att vi flummat massor med henne så gick vi in och la oss. Älsk somnade relativt fort men jag låg vaken i 75804375timmar, tills älsk vaknade och jag råkade hålla henne vaken massa länge.... ._. Förlåt för det. Till slut lyckades vi somna iallafall, lagom till klockan ringde, bara att gå upp igen.


Onsdag:

HELVETESDAG. Den kom direkt från satan, jag lovar!

Dagen började med att åka en... livsfarligt tidig buss till navet med Tove och ställa sig ute i regnet med resten av estetarna och samhällsvetarna. Det var verkligen ÖSREGN. Jättetrevligt, verkligen!

Efter ungefär 777 år av väntan kom bussen som skulle ta oss ut till Lögdö, och där bekantade jag mig en aning med Mimmi, massa snäll tjej som har grön lugg (:O). 

Bussen tog oss till Däckia (ellernåt) och därifrån väntade en trevlig promenad på ungefär en kilometer bort till logen där vi skulle umgås/sova - men tro mig när jag säger att det kändes som MYCKET, MYCKET mer när man släpade på packning och regnet mer än öste ner.  Har nog aldrig varit så lycklig i hela mitt liv. <.<

Väl framme var åtminstone jag helt byblöt, och självklart hade jag inget ombyte med mig, ehehe. Så, jag packade ner mig själv i en sovsäck och förberedde mig på att vägra följa med ut och paddla / gå promenad. Gick förvånansvärt bra, jag, Tove, Micke och Malin (en massa tötig tjej med rosa/blonda dreads) var de enda som stannade kvar - aningen skönt när alla andra försvann, indeed. Jag och Tove lade oss och sov efter ett tag, SKÖNT. 

Efter en väldigt kort stund började logen fyllas av dyngsura estetare och samhällsvetare, och lukten var inte speciellt trevlig kan jag avslöja. 8)

Mja, mja, kvällen flöt på och jag var social med Mimmi, Tove, Micke, Jocke, Hanna och Camilla (lite iaf).

Reste knappt på mig en enda gång från sovsäcken den dagen, och vid bara 11 eller något försökte jag sova medan några spelade gitarr och sjöng Hallelujah, Iris osv.

Det var en konstig kontrast, hela dagen var fylld med depp, nervositet och 8877 fobier att ta itu med, men när de spelade fylldes jag med sån fullständig...harmoni. Är faktiskt glad att jag inte vet vilka som spelade så jag slipper veta vem jag är avundsjuk på. <.<


Torsdag:

Går nog inte att tänka sig hur otroligt lycklig jag blev när jag vaknade och det faktiskt var MORGON, att folk höll på att packa ihop sina saker, att jag inte vaknade mitt i natten och inte kunde somna om, och att vi snart skulle få åka därifrån! Tyvärr höll det inte i sig speciellt länge, eftersom vi var tvugna att vara ute ur logen och lämna plats åt nästa gäng senast 9 på morgonen... och resten av dagar lekte vi jobbiga lekar såsom heta stolen...och massa annat. <.<' Isis var INTE glad.

Vid 2 skulle äntligen den förbannade bussjäveln gå hem till navet igen, så vid halv 2 kanske började vi gå mot däckia igen. Och gissa vad? Det ösregnade fortfarande. Jag har nog aldrig känt mig så äcklig som jag gjorde då... >.< Väl framme vid Däckia hade folk ockuperat allt tak man kunde stå under och det fanns ingen buss i syne. :< Vi stod där och väntade från 10 i till kvart över ungefär, och det droppade om mig :< Ljusgröna droppar faktiskt :3

Till slut kom iallafall bussen och vi fick ta oss tillbaka till navet, där jag beordade pappa att komma och hämta mig så vi kunde åka och handla. Nepp, jag missade honom och gick till fel parkering så jag fick 10-20 minuter till ute i ösregnet helt i onödan medan jag väntade på någon som redan var där xD! Ja, jag känner mig smart. 

JAg trodde vi skulle åka till willys och skaffa mat men vi skulle tydligen till IKEA. Fanns nog inte mycket jag hade mindre lust med i den situationen kan jag säga! XD 

Men jag tog mig iallafall ut därifrån med en stooor grööön handduk och ett jättefult duschdraperi^^ Det var så fult att det var sexigt, nästan. Sedan till willys > skaffa mat > hem och duscha > kolla på vänner, svulla arraksbollar och försöka sova. 

Men HUGALIGEN att jag lik förbannat inte kunde sova förrän vid ungefär 5 på morgonen...


Fredag:

När klockan ringde vid 7 fick jag världens tröttanfall och slog av den och sov tills jag behövde gå till bussen. Var såhäääär nära att bara skita i allting och ligga kvar men jag kom fram till att det inte var den bästa idén, maybe. 

Åkte med Tove till skvadern, blablabla, och vi hade Estetisk orientering hela förmiddagen fram till lunch.

USCH, det känns så skruvat att man ska sitta två gånger i veckan och "nu ska vi vara kreativa"

Mig does not like.

Iallafall så umgicks jag med mimmi, tove, micke, hanna och jocke hela dagen. <3

Efter lunch hade vi engelska tills vi slutade, det var ju allt annat än kul måste jag säga. ._. Tove försvann och sen fick jag reda på att hon skulle byta skola på måndag (!) så... ;/

Efter lektionen väntade jag i mitt arbetsrum på pappa, och spenderade lite tid med Linnea och Olof, som visade sig vara förvånansvärt snälla. 



Wellwell, nu orkar jag inte med det här mer - nu har ni iallafall fått en (onödigt lång) rapport över de senaste dagarna. Lär skriva mer... nödvändigt imorrn xD, så, see you then 8)  

 
 
Sania

Sania

30 augusti 2008 12:27

Låter som en lugn vecka! ;P

http://Sania.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Shawnee - 19 juni 2012 13:45

2009   I ett andetag, får jag inte existera Det är smärtsammare än vanligt Det här misslyckandet är utom denna värld För stort för dina ögon utanför ditt synfält Rutan är krossad, spillrorna regnar Men det är ingenting mot ditt ...

Av Shawnee - 18 juni 2012 13:45

2007   Down, scream And another knife is soaring through the air Aim it at me, aim to kill   Put the hate through my heart Slap the anger in my face And nail the envy in my bones Handing me the fear, forcing me to hate Bringing me...

Av Shawnee - 17 juni 2012 13:45

2009-03-02   Du kommer till henne Med en order om att finnas "Kom tillbaka senare jag vilar just nu och ingenting är viktigt nog att störa denna sömn" Tänk, om du bara vetat det att det var där skon klämde Du gav henne liv, så h...

Av Shawnee - 16 juni 2012 13:45

2009-07-31   Jag har inte tid att ge dig en lång, smärtsam beskrivning om hur mörkret lägger sig över mina sinnen Det har lagt sig och har legat sedan länge   Men låt mig bara säga det här Att se på dig och känna inspiration ...

Av Shawnee - 15 juni 2012 13:51

2009   Petrified, cause I don't know what's coming. Isn't it human to be afraid of the unknown? Without your arms around my waist, without your hands in my hair, on my back, stroking my face, holding me close -- gripping my neck -- God, I can't...

Ovido - Quiz & Flashcards